در كتاب جدید نشر مون مطرح شده است؛
حقایق پشت پرده اینستاگرام به روایت خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ
به گزارش بیست و یکم کتاب #بدون ـ فیلتر: اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد نوشته سارا فرایر و ترجمه رسول فیروزی و تهمینه نصراللهی توسط نشر مون منتشر گردید.
به گزارش بیست و یکم به نقل از مهر، نشر مون کتاب «#بدون ـ فیلتر: اینستاگرام چگونه اینستاگرام شد» نوشته سارا فرایر و ترجمه رسول فیروزی و تهمینه نصراللهی را با شمارگان هزار نسخه، ۳۹۷ صفحه و بهای ۸۹ هزار تومان منتشر نمود.
این کتاب به روایت نویسنده اش کوششی است برای نشان دادن آنچه در اینستاگرام رخ داد. در نهایت با مطالعه این کتاب می توان به این دانش رسید که تصمیم های شرکت های شبکه های اجتماعی تا چه حد می توانند بر کیفیت زندگی انسان ها تاثیر بگذارند.
سارا فرایر توانست با بنیان گذاران اینستاگرام و همین طور صدها نفر از کارکنان قدیمی و جدید اینستاگرام و کارکنان شرکت های رقیبش گفت وگوهایی را انجام دهد. کارکنان اینستاگرام هم بدون آگاهی مدیران شرکت، حرف های صریح خودرا به نویسنده کتاب منتقل کرده و ریسک نقض توافق نامه های سخت گیرانه شرکت در حوزه افشا نکردن اطلاعات را که در زمان استخدام امضا کرده بودند، به جان خریدند.
البته نویسنده این کتاب را بصورت روایی و از زاویه سوم شخص آگاه از همه اطلاعات نوشته و برای حفظ امنیت افرادی که اطلاعاتشان را در اختیار او گذاشته بودند، مستقیما به این که چه کسی کدام اطلاعات را در اختیارش قرار قرار داده، اشاره ای نکرده است.
در این کتاب به روایت ماجرای پشت پرده خریداری اینستاگرام توسط فیس بوک هم به تفصیل پرداخته شده است و حتی آن دسته از کارکنان اینستاگرام که بعد از تغییر مالکیت این شرکت با زاکربرگ جلسه داشتند، متن گفت وگوهای خود با بنیانگذار فیس بوک را در اختیار سارا فرایر قرار دادند و او توانست به اطلاعات ذی قیمتی برای نگارش کتاب خود دسترسی پیدا کند.
کتاب ۱۳ فصل به ترتیب با این عناوین دارد: «اینفلوئنسر بزرگ»، «اسم رمز پروژه»، «آشوب موفقیت»، «غافل گیری»، «تابستان برزخی»، «سریع پیش بروید و همه چیز را فتح کنید»، «سلطه»، «سلبریتی جدید»، «پیگیری آنچه در اینستاگرام باارزش است»، «مسئله اسنپ چت»، «بلعیدن»، «خبرهای جعلی دیگر»، «مدیرعامل» و «هزینه تملک».
سارا فرایر گزارشگر فناوری بلومبرگ نیوز است. جوایزی گرفته و خبرهای دسته اولی که تهیه می کند سبب شده در حوزه تصمیمات تجاری فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و توییتر و تمام برنامه هایی که با تصمیماتشان بر آینده خود و جامعه جهانی تاثیر می گذارند، کارشناس شناخته شود و به شهرت برسد. فرایر با بلومبرگ بیزینس ویک و تلویزیون بلومبرگ همکاری مداوم دارد و در سانفرانسیسکو زندگی می کند.
منبع: 21th.ir
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب