تسلا به دنبال کاهش هزینه تحویل خودرو های برقی
به گزارش بیست و یکم مدیرعامل تسلا روز گذشته از کارمندان خود خواست به جای تسریع در تحویل خودرو به مشتریان بر به حداقل رساندن هزینه تحویل تمرکز کنند.
به گزارش بیست و یکم به نقل از سی ان بی سی، تسلا معمولا تعداد خودرو های تحویل داده شده به مشتریان را در انتها هر دوره سه ماهه افزایش داده و این امر از هدف های همیشگی آن بوده است. اما کنون تسلا و سایر خودروسازان با کمبود قطعات، محدودیت های بندری و هزینه های حمل و نقل بالاتر مواجهند. بنابراین چاره ای جز تغییر هدف گذاری های خود ندارند.
ایلان ماسک در ایمیلی که برای همه کارکنان این شرکت ارسال کرده از کارمندانش خواسته تا راه هایی برای کاهش هزینه تحویل محصولات الکترونیک به مشتریان بیابند. مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی کارخانه های تولید تراشه سبب شده تا تسلا خیلی از تولیداتش را با تأخیر چند ماهه به مشتریان تحویل دهد و همین مساله سبب شده تا افرادی که بدون خودرو مانده اند مجبور به اجاره طولانی مدت اتومبیل، دریافت وام های تازه برای بازپرداخت هزینه های خرید خودرو و غیره شوند.
تسلا تنها شرکت سازنده خودرو های برقی نیست که با چنین مشکلی دست به گریبان است و رقیب تازه آن ریویان هم هفته پیش از تأخیر در تحویل خودروی برقی اسپرت آر وان اس اطلاع داد. البته باوجود همه این مشکلات میزان فروش خودرو های برقی تسلا افزایش پیدا کرده است. تسلا در سال ۲۰۲۰ در مجموع حدود نیم میلیون خودروی برقی فروخت که این رقم در نه ماهه اول سال ۲۰۲۱ از مرز ۶۲۷۳۵۰ خودرو گذشته است.
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب