کاهش وزن باتری های هواپیماهای برقی عمود پرواز با فناوری نانو
به گزارش بیست و یکم، یکی از شرکتهای فعال در حوزه باتری، از گرافن برای کاهش وزن و افزایش دانسیته انرژی باتری های هواپیماهای برقی عمود پرواز استفاده می نماید.
به گزارش بیست و یکم به نقل از مهر، سولیدیون تکنولوژی (Solidion Technology) که در توسعه و راهکارهای نوین برای صنعت باتری فعالیت دارد به دنبال حل مشکل باتری هواپیماها است. سهام این شرکت اخیرا در بورس عرضه شده است.
برخی هواپیماهای عمود پرواز برقی (eVTOL) را میتوان انتخابهای اصلی برای حمل و نقل شهری دانست. هر چند که در قلب این هواپیماهای برقی، باتری بسیار سنگینی قرار دارد که محدودیت هایی برای مأموریت های eVTOL به دنبال دارد. پیش از این که صنعت eVTOL به معنای واقعی کلمه وارد مرحله رشد شود، ضروری است که مقدار انرژی قابل ذخیره در باتری آن افزایش پیدا کرده و در عین حال جرم باتری هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
تخمین زده می شود که هواپیمای eVTOL به یک سیستم باتری با چگالی انرژی گرانشی بیشتر از ۴۰۰ WH/kg نیاز دارد. به جهت اینکه یک تاکسی هوایی مسافر بیشتری را حمل کند، چگالی انرژی سلول باتری بالاتر از ۴۵۰ یا حتی ۵۰۰ WH/kg مورد نیاز خواهد بود.
باتری های لیتیوم-سولفور (LI-S) به نظر می آید چاره ای عملی برای ذخیره سازی انرژی جهت استفاده در eVTOL باشد. چنین باتری هایی می توانند چگالی انرژی بالا (از لحاظ نظریه بیشتر از ۶۰۰ WH/kg) برای حمل و نقل هوایی ارائه نمایند.
تیم فنی سولیدیون تکنولوژی توسعه باتری های LI-S را در سال ۲۰۱۰ شروع کرد. این شرکت طیف گسترده ای از مالکیت های فکری همچون بیشتر از ۱۰۰ پتنت در حوزه باتری های لیتیم سولفور دارد. همینطور این شرکت از فناوری های بنیادین برای تجاری سازی کامل این باتری ها برخوردار می باشد. این فن آوری ها، پوشش آند فلز لیتیوم محافظت شده، الکترولیت و جداکننده حالت جامد یا شبه جامد، کاتد دارای گرافن و طراحی های نوآورانه است.
باتری های لیتیوم-سولفور حالت جامد این امکان را دارند که با ایمنی ذاتی خود، حمل و نقل زمینی را متحول کنند و دامنه حرکتی این پرندگان برقی را دو برابر نماید.
منبع: 21th.ir
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب