در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛

شروع بررسی جزئیات پیش نویس سند ملی توسعه فناوری های کوانتومی

شروع بررسی جزئیات پیش نویس سند ملی توسعه فناوری های کوانتومی

بیست و یکم: دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از شروع بررسی جزییات پیش نویس سند ملی توسعه علوم وفناوری های کوانتومی آگاهی داد.



به گزارش بیست و یکم به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۹ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شد.
ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، بعد از این جلسه درباب نهایی سازی پیش نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری های کوانتومی بیان کرد: در جلسه ۱۹۸ مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیش نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری های کوانتومی مطرح و به اتفاق آراء کلیات آن تصویب و قرار شد جزییات سند مذکور در جلسات آتی شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی شود.
وی اضافه کرد: در این نشست ابتدا اصول و مبانی ارزشی سند مورد بحث قرار گرفت و لزوم توجه به این مبانی و اصول در تمام ابعاد علم و فناوری های کوانتوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قرار شد در پیوست سند به تفصیل بیشتری از نظر فلسفه علم و فناوری به این حوزه پرداخته شود.
افتخاری بیان کرد: سپس برخی بندهای چشم انداز، اهداف کلان و فاکتورهای ارزیابی بمنظور ارتقای امنیت ملی، تامین نیازهای راهبردی و خلق ارزش افزوده در اقتصاد دانش بنیان در ۷ محور اصلی آموزش عالی و نیروی انسانی، دستاوردهای علمی، پژوهش های کابردی، توسعه فناوری و توسعه محصول، اثربخشی، زیست بوم نوآوری و مشارکت بین المللی در این زمینه مطرح شدند که در آخر به اتفاق آراء بخش اصول و مبانی، چشم انداز و بخشهایی از اهداف کلان و شاخص ها با انجام برخی اصلاحات تصویب گردید.
دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری اظهار داشت: در این نشست، ستاد میزبان برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف بود که در عرصه های در رابطه با سیاست گذاری علم و فناوری به تحصیل مشغول هستند. به این ترتیب، این فرصت برای دانشجویان مستعد کشور، که فعالان آینده حکمرانی علم و فناوری ما هستند، برقرار شد تا پروسه تصمیم گیری و سیاستگذاری، و تنوع مباحث آنرا از نزدیک ببینند.
دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباب شایعات تغییر در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی ضمن تاکید بر رصد تغییرات میدانی در رابطه با مصوبات در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: هیچ نوع تغییری در این مصوبه صورت نپذیرفته است.


منبع:

1403/02/22
14:37:23
0.0 / 5
349
تگهای شروع بررسی جزئیات پیش نویس سند ملی توسعه فناوری های کوانتومی: آموزش , پژوهش , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب بیست و یکم را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
بیست و یکم